2-2 mot Hedekas/Svarteborg i sista matchen räckte inte
Seger i årets sista match hade gett oss en andraplats i tabellen och möjlighet att gå upp till div 5. Dessvärre klarade vi bara oavgjort mot ett för dagen starkt Hedekas/Svarteborg som kom med bl.a tre startspelare från A-laget. Vi fick en bra start och tog ledningen redan efter 5 min när Mikael Albrektsson nickade in Zackeria Ali-Noors fin inlägg. H/Sv kunde kvittera efter 13 minuter när vi inte kunde få undan bollen i eget straffområde. Bara sex minuter senare kunde vi återta ledningen. Joshua Öster slog en frispark som Filip Hansson nickade i mål till 2-1. Vi hade rätt bra kontroll på matchen i det skedet och spelade fin fotboll. Jörgen Andersson fick göra ett par viktiga ingripanden men annars släppte vi inte till mycket bakåt. I ärlighetens namn skapade vi väl inte så mycket heta chanser heller . I andra halvlek så tog H/Sv över kommandot på mittfältet och vi blev kanske lite för passiva och backade hem. Dom skapade inga målchanser förutom ett par skott från långt håll. i matchminut 63 kom kvitteringen på en hörna som nickades in. Efter den kallduschen försökte vi lyfta upp spelet igen och fick lite tryck framåt men var ganska uddlösa. Bästa läget fick Joshua Öster som fick en fin boll från Mikael Albrektsson. Joshua fick två chanser att avsluta ur snäv vinkel men målvakten räddade båda. I matchens allra sista sekunder var Jonas Söderlund nära att bli matchvinnare men hans nick gick mitt i mål och räddades enkelt. 2-2 får ändå anses som ganska rättvist. I ett jämt lag måste jag ge extra plus till Sebastian Eliasson som har tagit ett stort kliv framåt under hösten.
I denna nyhet: B-lag 2013

GAME DAY!
Huvudpartners
Stjärnpartners
Ungdomssektionens
Guldpartners







