Senast vann Grebbestad borta mot Bovall/Hunnebo med klara 9-3. Men hemma blev det i princip tvärtom resultatmässigt. 2-7 (1-3) slutade det hela
(Bild från tidigare match mot Slätten) Grebbestad kom med ett ganska starkt lag liksom Bovall/Hunnebo som var förstärkt med flera spelare från Kungshamn. Matchinledningen var helt jämn innan Grebbestad började ta över spelet något. Men B/H hade Tobias Luvenberg en av div 4´s bästa forwards och efter tio minuter fick han en bra löpboll där han tacklades omkull i straffområdet. Domaren friade men det var nog inte långt borta från straff där. Men det var Grebbestad som efter detta var bättre och efter 17 minuter fick Mikael Albrektsson ett kanonläge men skottet som gick förbi den utrusande målvakten passerade även över ribban. Två minuter senare var Grebbestad nära igen. Joshua Öster slog en hörna som Markus Svensson nickade bra men nicken gick i ribban. Men så efter 29 minuter tog Grebbestad ledningen. Felix Kristoffersson hittade upp till Mikael Albrektsson som med ett härligt långskott satte 1-0 för Grebbestad. Men Grebbestads glädje blev kort. För två minuter senare var det 1-1 sedan Jörgen Andersson kommit ut fel på en hörna och Tobias Luvenberg enkelt nickat in kvitteringen. Och bara fyra minuter senare small det igen. Tobias Luvenberg tog bollen strax utanför eget straffområde och avancerade ostört rakt över hela planen och satte 1-2 med ett distinkt skott. Vi flyttar fram ytterligare tre minuter, till den 38:e. Då kom 1-3. Tobias Luvenberg slog en öppnade passning till Fredrik Andersson som sköt ett bra skott. Fin fotparad från Jörgen Andersson men returen studsade som en flipperkula innan Fredrik Helgesson fick en fot på bollen och lite turligt styrde in bollen via stolpen. Grebbestad bättre under första halvtimmen men pang, pang, pang och i underläge. Andra halvlek började med nytt spelövertag för Grebbestad men låt oss vara ärliga, det handlade om bollövertag –att man hade bollen mer. För i anfallsväg var det efter de första 30 minuterna av matchen väldigt blekt framåt. B/H’s backlinje hade full kontroll och det var lätträknat de få gånger som Grebbestad kom förbi. 1-4 påminde om det tidigare solomålet från Tobias Luvenberg. Skillnaden var att han nu fick bollen i offensivt läge men Grebbestads försvarsspel var obefintligt och han kunde återigen avsluta med ett bra distinkt välplacerat skott. Några minuter senare fick Grebbestad en gratischans in i matchen då Mikael Albrektsson undvek att gå offside (troligen bara domaren som tyckte det) och han hann upp bollen uten på kanten och kunde sedan slå ett inlägg som Felix Kristoffersson nickade in till 2-4 efter 52 minuter av matchen. Men efter 70 minuter orsakade Grebbestad onödigt en straff sådan man gått på allt för hårt i ryggen på en B/H-spelare och straffen var given. Straffen sattes säkert av Tobias Luvenberg till 2-5, hans fjärde mål. Straffmålet plus att Jörgen Andersson lyckades prata till sig två varningar och då fick lämna planen var avgörande för Grebbestads försök att ta sig tillbaka in i matchen. Man hade fortsatt mycket boll men man var som sagt uddlösa framåt. I stället kunde B/H gå ifrån till 2-7 efter ytterligare två mål av Fredrik Helgesson. Slutsummering: Säker seger för B/H resultatmässigt men jag undrar vad som hänt om man inte hade haft duktige Tobias Luvenberg? Jag brukar få beröm för neutrala referat man får kanske detta emot mig nu? Jag skulle vilja hävda att Grebbestad hade mer boll matchen igenom än B/H och att jag faktiskt tror att man vunnit matchen om det inte vore för denne Tobias Luvenberg som var mycket bra. Förutom Tobias Luvenberg var hela försvarslinjen starkt och skall ha beröm. I Grebbestad blir det underkänt med detta resultat.
I denna nyhet: B-lag 2013 Bovall-Hunnebo

GAME DAY!
Huvudpartners
Stjärnpartners
Ungdomssektionens
Guldpartners







