Bottenmöte på söndag

Bottenlagen Karlstad och Grebbestad möts på söndag i Karlstad, en mycket viktig match för båda lagen!

IF Karlstads Fotbollsutveckling
Efter 4 raka förluster för Karlstad kom en viktig poäng i onsdags då man spelade 1-1 mot ett annat bottenlag, Nordvärmland.

Nordvärmland tog ledningen i matchen 3 minuter in på den andra halvleken innan lagets (en av dom) Joel Gustavsson (3 mål totalt) nickade in kvitteringen efter 78 minuter. Det målet gör att Karlstad håller sig flytande på rätt sida nedflyttningsstrecket och Nordvärmland ligger då fortsatt under samma streck.

Hittar tyvärr ingen info vare sig på Karlstads eller Nordvärmlands hemsida om matchen ☹

Avstängda: Henrik Cederin

Grebbestads IF
Vi blickar först lite tillbaka på fjolårets match. Första gången Grebbestad vunnit på Våxnäs IP. Segermålet av Christoffer Söderlund i 86:e minuten. Matchen blev hans sista för säsongen då han dagar efter lades på operationsbordet. En till som gjorde sin sista match för säsongen var Jesper Mattsson. Direkt efter segermålet fick han en bristning och missade resten av säsongen.

Ett bra resultat i matchen men två tunga tapp sedan med spelare. I år hoppas vi på samma resultat men utan frånvaro på spelare givetvis!

Efter seger mot tabellfyran Angered tog Grebbestad senast emot serieledande Forward. Matchen slutade som senast vi mötte dom med förlust 0-1.

Skillnad mellan matcherna: I Örebro vann Forward helt rättvist men i denna match var Grebbestad värda minst 1 pinne (även om Forwards hemsida tyckte dom vann rättvist?).
Grebbestad gjorde en riktigt bra första halvlek och hade några bra chanser utan att få in bollen.

I den andra halvleken var Forward lite bättre, hade några chanser men bra defensivt spel som några fina räddningar av Mattias Jansson gjorde att matchen var på väg mot 0-0 när Forward fick till ett bra anfall där man satte 0-1. Matchens mål i 78 minuten (samma som Karlstad kvitterade mot Nordwärmland).

Grebbestad kom tillbaka sedan och hade någon bra chans till med tyvärr 0-1 vid slutsignalen.

Avstängda: -

Forza GIF!

Mindre viktig info: Senast Grebbestad spelade på Klasmossens IP som man nu gör var på min 50-årsdag så då ”firades” i buss till Karlstad för match mot Carlstad United.

Vi tar en liten titt på tidigare möten med IF Karlstads Fotbollsutveckling Karlstad BK och Carlstad United har gått i ihop för att skapa ett slagkraftigt lag. IF Karlstad fotbollsutveckling är då ett utvecklingslag till Karlstad Fotboll som spelar i div 1

Matcher sedan dessa börjades fyllas i på hemsidan, år 2000: Grebbestad och IF Karlstads Fotbollsutveckling har mötts 1 ggr. Ser ni på länk nedan finns det två matcher spelade 2014. Dessa är mot Carlstad United och räknas ej in i statistik nedan.
- Totalt matcher: 1 st, Grebbestad 1 vinster, 0 st oavgjort, IF Karlstad Fotbollsutveckling 0 vinster, 2-1 i målskillnad
- Träningsmatcher: Inga
- Tävlingsmatcher, serie, 1 st, Grebbestad 1 vinster, 0 st oavgjort, IF Karlstad Fotbollsutveckling 0 vinster, 2-1 i målskillnad
- Fem senaste, senast först (endast 1 match): IFK-GIF 1-2 (2020)
- Det blir 3,00 mål i snitt/match mellan Grebbestad och IF Karlstads Fotbollsutveckling
- Målrikaste matchen: 2020-09-05 IFK-GIF 1-2
- Antal 0-0 matcher: -
- Största vinsten: 2020-09-05 IFK-GIF 1-2
- Största förlusten: Ingen
- Flest gjorda mål för Grebbestad: 2020-09-05 IFK-GIF 1-2
- Flest insläppta för Grebbestad: 2020-09-05 IFK-GIF 1-2
Senaste matchen 2020-09-05
IF Karlstad-Grebbestad 1-2

9 min 0-1 Joakim Berggren
14 min Varning Lukas Berntsson
34 min 1-1 Filip Johansson Bahar
86 min 1-2 Christoffer Söderlund, ass Jesper Mattsson

- Se alla tidigare matcher som finns registrerade på Grebbestads hemsida Grebbestads IF-IF Karlstad genom åren.

Tabell

Karlstad-Skövde 2-3
Angered-Karlstad 4-2

Skytteligan, (straffar)