Mera Siljevi - ett utvecklingsprojekt för GIF och Grebbestad

Den stora fotbollsplanen och det övre klubbhuset på Siljevi invigdes 1966 och har därefter pö om pö utökats och uppgraderats både avseende byggnader och fotbollsplaner.

Sedan 5-6 år har vi planerat för framtidens Siljevianläggning - behov och krav har ju förändrats ganska mycket under de gångna 50 åren.

Vi har i nuläget STORT behov av större och väderoberoende tränings- och spelytor, främst för våra ungdomslag.

Utifrån den storartade donationen vi fick från Jan Ericsson sommaren 2015 jobbar vi nu med det första delprojektet i vår vision - att skapa en konstgräsplan.

Vi räknar med att kunna bygga en 9-mannaplan med en yta på ca 80 x 55m mellan Siljevi och Knattevallen.
Sedan ett drygt år har vi en dialog med Länsstyrelsen för att få kulvertera bäcken och dammen som går genom Siljevianläggningen, vilket är en förutsättning för att vi skall få tillräcklig bredd på planen. Vår ansökan är inte avgjord än, men vi hoppas på skyndsam handläggning.

Projektgruppen (Ulrika Mattsson, Henrik Edvardsson, Fredrik Danielsson, Mattias Landgren, Peter Svensson och Anders Eklund) har fått ett uppdrag från GIFs styrelse att ta fram besluts- och upphandlingsunderlag.

Vi avser trycka på startknappen då besked från Länsstyrelsen och Mark- och miljödomstolen föreligger. Om allt går som vi vill hoppas vi kunna genomföra detta projekt under 2017.

Som ett andra delprojekt i vår framtidsvision vill vi skapa ett helt nytt föreningshus som möter krav och behov förbi 2022, då GIF firar 100 år !

Vi kommer med mer information allteftersom det händer saker i vårt projekt - Mera Siljevi !

Har du frågor, tips och idéer får du gärna kontakta GIF via tel 0525-10663 eller via epost info@grebbestadsif.se

I denna nyhet: Donation på 2 miljoner kronor till GIF från Jan Ericsson Idrottsplats Siljevi

F09 13:00
Skärhamns IK (h) 2-4