Spelmässigt upp och ner när Grebbestad slog Stångenäs

Klar seger med 4-0 men lagledaren Peter Svensson var inte helt nöjd med genomförandet av matchen. – Det var väldigt oengagerat i första halvlek. Men det blev bättre i den andra halvleken.

(Bilden är från Grebbestad-Stångenäs i fjol)

Stångenäs var decimerat inför matchen och saknade 4-5 viktiga spelare borta och ville egentligen flytta fram matchen några dagar då man hade en del skador och folk som jobbade. För Grebbestads del passade det bättre med match under lördagen och då fick det bli så.

Men även Grebbestad hade tunga namn borta där bla Jonas Henriksson, Daniel Andersson, Ulrik Karnström och Olle Kristoffersson inte kunde delta så det var kanske jämt skägg där?

Stångenäs gjorde en bra första halvlek där man låg på och stressade Grebbestad som uppträdde oengagerat och inte till mycket spelmässigt. Halvlekens bästa chans, med undantag av Grebbestads ledningsmål, hade Stångenäs med ett bra skott som Jonatan Hårenberg räddade fint.

– Första halvlek glömmer vi snabbt, sa Peter Svensson.

Men ledningsmålet vill nog inte Peter glömma? Markus Svensson hittade Anton Henriksson med ett instick efter ett fint anfall. Anton avslutade säkert till 1-0 efter 30 minuter.

Piggare andra halvlek och Anton 3-målsskytt
Andra halvlek blev bättre och spelarna visade nu mer vilja och spelövertaget blev ganska rejält då Stångenäs sprungit sig trötta under första halvleken.

7 minuter in på andra halvlek tog sig Markus Svensson runt på vänsterkanten och spelade snett inåt till Felix Norén som sköt 2-0.

Efter 64 minuter kom nästa Grebbestadsmål. Joshua Öster fick ett läge och sköt. Andreas Samuelsson i Stångenäs mål räddade men det blev en retur som slogs in av Anton Henriksson.

Efter 70 minuter spikades resultatet när Christoffer Söderlund slog ett inlägg från högerkanten och Anton Henriksson hittade rätt igen, hand tredje mål i matchen.

Bäst i Grebbestad var Christoffer Söderlund tillsammans med 3-målsskytten Anton Henriksson.

I denna nyhet: Herrsenior A 2014-03-01 Stångenäs AIS 4-0 Stångenäs AIS