Grebbestads andralag vann stort, 8-3 mot Bovall/Hunnebo

Grebbestad vann stort borta i tisdags när man mötte Bovall/Hunnebo. Grebbestad vann med hela 8-3 (4-2) efter en väl genomförd match.

Grebbestad mönstrade sitt kanske starkaste lag så här långt in i serien då tidigare skadade spelare plus någon som varit avstängd deltog på Hunnebostrands underbart fina gräsmatta.

Grebbestad tog tag i taktpinnen direkt och efter bara tre minuter hade vi 0-1 när Filip Hansson fint spelade fram Joshua Öster som satte ledningsmålet.

Grebbestad skapade ytterligare lägen men slarv i försvaret i den tionde minuten gav 1-1 då hemmalagets Erik Helgesson nätade.

Men Grebbestad var snabbt tillbaka i ledningen och Filip Hansson noterade sin andra assist då han passade fram Olle Kristoffersson som satte 1-2 efter tolv minuters spel.

Grebbestad höll fortsatt i spelet men efter 25 minuter kvitterade hemmalaget genom Omar Delly och hastigt och lustigt var det 2-2 efter Omars fina låbbskott.

Men ännu en gång var Grebbestad snabbt tillbaka i ledningen. För efter 28 minuter fick Grebbestad en frispark som Olle Kristoffersson satte direkt i nät, 2-3.

Efter 37 minuter var Grebbestad ytterst nära att öka på då Felix Kristoffersson fick på en praktträff men skottet tog i hörnet mellan stolpe och ribba och ville inte leta sig in i mål, synd på ett sånt fint skott.

Men i halvlekens näst sista minuten skulle Grebbestad rycka ifrån. Anders Tjernberg blev nersparkad i straffområdet och den följande straffen chippade Granit Berisha in, 2-4 i paus.

Andra halvlek var inte speciellt gammal när Grebbestad kunde gå ifrån ännu mer. För efter 52 minuter noterade Filip Hansson sin tredje assist och Felix Kristoffersson satte 2-5.

Därefter ökade Naweed Ashairi på till 2-6 framspelad av Tobias Carlsson och strax därpå satte Felix Kristoffersson 2-7 på passning av Naweed Ashairi. Nu hade det gått 61 minuter av matchen och segern var bärgad.

B/H stack emellan med 3-7 då Ahmad Delly satte bollen i nät med en tåfjutt från hela 25 m.

I matchens näst sista minut kunde mannen som aldrig slutar göra mål sätta 3-8 för Grebbestad. Granit Berisha (och Mattias Svensson) spelade fram Jonas Söderlund till matchens sista mål.

– Alla gjorde en bra match på den mycket fina planen i Hunnebostrand, sa Jonas Söderlund.

I denna nyhet: B-lag 2013 Bovall-Hunnebo