Grebbestad föll mot Kvik Halden med 3-0

Grebbestad hängde med bra under första halvlek mot norska div 2 laget Kvik men efter paus ökade Kvik tempot och kunde avgöra matchen med sina tre mål.

Första halvlek var som sagt jämn och chansfattig. – Vi hängde med bra i första halvlek men fick två skador (Fredrik Helgesson och Viktor Hagerman) och tvingades till tidiga byten och sedan tog dom över i den andra halvleken, sa Mikael Mattsson.

Grebbestad fick låna en målvakt från Kvik, Joachim Langvik, då ingen av de egna målvakterna kunde åka med på matchen.

Fem minuter in på andra halvlek hade Kvik en bra chans som missades.

En kvart in på andra halvlek fick Joachim Langvik visa vad han kunde då Kvik spelade sig fint igenom och kom i ett friläge mot Joachim som kunde rädda till hörna.

På den följande hörnan fick Kvik en straff sedan en Kvik-spelare gått omkull mot Ahmed Rashid.
– En mycket tveksam straff, sa Mikael Mattsson.

Hur som helst satte Kviks Kristoffer Solvang straffen till 1-0 efter 62 minuter.

Målet stärkte Kvik som nu tog över mer och det var nu klasskillnad mellan lagen och Kvik hade ett utmärkt passningsspel.

Någon minut efter ledningsmålet hade Kvik ett bra skott tätt utanför. Efter 69 minuter ökade Kvik på till 2-0 efter ett inspel som Ahmed Rashid olyckligt styrde in i eget mål.

Strax efter kom ett jätteläge för Kvik där inlånade målvakten Joachim Langvik gjorde en kanonräddning på och strax efter fick Grebbestads Abdi Rahman Ali Noor rädda på mållinjen efter en nick.

Med fem minuter kvar att spela fick Grebbestad ett nytt tveksamt domslut emot sig då domaren bedömde det hela som ett tillbaka spel till målvakt och på den följande indirekta frisparken kunde Kvik sätta 3-0.

– Vi släpper återigen in några skitmål men i övrigt gör vi en okey match även om vi inte skapade mycket framåt, sa Mikael Mattsson.

Bäst i Grebbestad var unge mittbacken Felix Norén.

Läs mer om matchen på Kviks hemsida:

Grattis Victor Edvardsson - om jag ser rätt har du nu spelat 200 seriematcher för GIF sedan debuten som senior 2015. ❤️⚽️🖤

Anders E 2024-04-28 22:50 Till Forumet

Skärhamns IK (h) 2-4