Fortsatta målvaktsproblem

Henrik Olausson missar minst tre veckor till och Jan Svensson ser ut att vara borta minst lika länge.

Jan Svensson var idag och naprapat Bennie Brorsson och hans dom var med största sannolikhet en kraftig bristning i muskelfästet vid insida knäskålen.

Troligen är Janne då borta minst fyra veckor varav den första veckan nu är avklarad. Match till helgen är redan nu uteslutet.

- Ja det känns inte speciellt bra och hur länge som man blir borta är svårt att säga. Då vi inte ligger så bra till kan det vara helt kört när jag börjar bli bättre och då finns det ingen anledning att stressa fram. Kanske har jag spelat färdigt?

- Men förhoppningsvis är jag hel innan slutet och kanske kan spela någon mer match även om det känns rätt tveksamt just nu, säger Janne.

Detta gör att Jonas Söderlund troligen får dra på sig målvaktströjan fler gånger?

Igår 19:00

I förrgår