Ovärderliga veteraner på Siljevi

I Strömstads Tidning den 10 oktober hittar vi ett trevligt reportage från Siljevi:

På torsdagsförmiddagar i stort sett året runt samlas ett gäng GIF-veteraner för att hjälpa till med skötseln av Siljevianläggningen och för att umgås, fika och prata minnen från sin tid som spelare i GIF.

Bengt Andersson (83 seriematcher), Staffan Greby (216), Christer Hansson (320), Roy-Arne Hellman (370), Rolf Larsson (442) och Björn Ydal (151) träffar då Bengt Albrektsson (278) och Kent Andersson (10 styrelseår) som är på plats flera dagar i veckan.
Tillsammans har de 7 spelarna alltså gjort 1.860 seriematcher plus ett antal tränings-, cup- och kvalmatcher i GIF.

Detta GIF-veterangäng utgör ett ovärderligt stöd till GIFs vaktmästare Maritha Karlsson och GIF-organisationen för att hålla Siljevi i bra skick för träningar och matcher.

Bild på GIF-veteranerna.
Rolf Larsson var tyvärr inte med vid fototillfället pga annat uppdrag.

.

I denna nyhet: Bengt Andersson Bengt Albrektsson Kent Andersson Staffan Greby Christer Hansson Roy-Arne Hellman Rolf Larsson Björn Ydal