Borta mot nästjumbon

På lördag möter GIF nästjumbon Fjärås borta. En mycket viktig match om vi inte vill tappa för mycket på lagen i toppen.

I dagsläget ligger GIF på en sjunde plats, men endast två poäng upp till en femteplacering. Och endast ytterligare fyra upp till en fjärdeplats.

Matchen mot Fjärås är därför mycket viktig, då detta är en match man bör klara av att vinna. När lagen möttes senast hemma på Siljevi vann GIF med 2-0 efter ett mål av Otto Bock (som gjorde sin hitills enda match från start på topp) och ett på straff av Martin Kallin.

Fjärås har inte tagit poäng på tre matcher, men när man senast gjorde det var det på hemmaplan, mot serieledarna Skrähamns IK. Segrar på hemmaplan har det dock inte varit gott om. Endast en, mot IFK Uddevalla, i början av juni.

Efter GIFs kanonmatch mot Oddevold i måndags kan vi hoppas att lite av den inställningen finns kvar i laget - i så fall skall det inte vara några problem! Lycka till imorgon, Levvan & co!

Ryktas att Viggo ska väg till USA för studier i höst.

Anonym I förrgår 19:17 Till Forumet

I övermorgon 14:00