Klar seger för andralaget

Stark andra halvlek avgjorde mot Hunnebo/Bovall

Andralaget tog en väntad trepoängare via 6-2 hemma mot tabelljumbon Hunnebo/Bovall.
Vi fick dock jobba för segern, gästerna var rejält taggade från start.
Efter en jämn start på matchen började vi så småningom få ett visst övertag och vi tog ledningen efter 22min.
det var Mathias Hegeland som från högerkanten vackert placerade in bollen vid bortre stolpen.
Efter det verkade det som alla trodde att det skulle bli en enkel match och slappnade av lite.
Gästerna utnyttjade det och gjorde två snabba mål i 24:e och 27:e minuten.
Vi skapade ändå en del chanser men bla Daniel Söderlund och Olle Kristoffersson brände dom.
H/B:s målvakt var riktigt duktig skall tilläggas.
När vi inte kunde göra mål fick vi i stället god hjälp av en Hunneboback som gjorde ett riktigt praktfullt självmål.
2-2 var resultatet i halvtid och vi var inte riktigt nöjda med insatsen så långt.
Andra halvlek hade knappt börjat förrän vi tog ledningen. Olle Kristoffersson satte 3-2 efter fint förarbete av Oskar Lindberg och Mathias Hegeland.
Bara två minuter senare spelade Oskar fint fram till Olle som kunde sätta 4-2.
Gästerna orkade inte i andra halvlek och matchtempot var rätt lågt resten av matchen.
I minut 58 satte Oskar 5-2 från nära håll.
Slutresultatet spikades i 90:e när ett inspel från Oskar styrs i mål av en försvarare.
Just Oskar Lindberg var matchens lirare och han var inblandad i det mesta framåt.
Eric Johansson som gjorde comeback efter några veckors skada och gjorde en stabil match i backlinjen.

I förrgår
Herrestads AIF (h) 6-5