Uavgjort før GIF

I søndagens kunstgressbanetreningskamp borte mot norske 3. divisjonslaget Selbak TIF klarte guttera fra Grebbestad uavgjort, 1-1. Stillingen til pause var 1-0 til hjemmelaget.

1-1 i matchen mellan Grebbestads IF och Selbak TIF var nog ett något så när rättvist resultat. I alla fall med grebbestadsögon.

Normännen började bäst och hade 1-0 i paus. Men likt Jörgen Brink, reste sig giffpojkarna i andra halvlek och kom igen.

Men det kunde gått illa. För i början av andra halvlek bultades en norsk spelare över av GIFs vänsterback Samanthe Jensen.

2-0, tänkte vi, eftersom slakplatsen identifierades innanför de berömda sexton metrarna fattade dommaren pipan och pekade på straffpunkten. Men med styrka, smidighet, spänst och ett stort självförtroende sträckte grebbestadskeepern ut till sista millimeter och fredade det grebbestadska målet.

En bragd som gav tändvätska åt giffarna.

Kort därpå lyckades Grebbestad kvittera genom Rasmus Larsen (stora bilden), som därmed gjorde mål för andra matchen i rad. Därefter tog GIF över spelet och låg nog närmast ett segermål.

Tyvärr fick Tisse (lilla bilden) lite ont i knät, men trodde inte att det skall vara långvarigt.

I denna nyhet: 2003-03-02 Selbak TIF, Norge 1-1