Förlust i gruspremiären

Det blev tyvärr förlust i årets första träningsmatch. Hunnebostrand med förre gifspelaren Jonas Söderlund lyckades knipa segern med 3-2.

Att Hunnebo ledde med tre-noll i halvtid var kanske inte rättvist, med tanke på hur enkelt målen kom, men det var trots allt Hunnebo som hade det mesta av spelet i första halvleken.

I andra halvlek spelade GIF upp sig något och kunde göra både 1-3, genom Henrik Olofsson, och 2-3, genom Robin Olsson (bilden).

- Hade vi spelat en kvart till hade vi vunnit, sa Johan Hedström efter matchen, och kanske låg det lite i det, för GIF tog över mer och mer allt eftersom Hunnebo såg allt tröttare ut.

GIF hade fler chanser att göra 3-3 än Hunnebo hade att göra ett fjärde mål.

Jonas Söderlund gjorde ett av Hunnebos mål och får väl vara tämligen nöjd med sitt nya lag.

I denna nyhet: 2002-02-16 Hunnebostrands GoIF 2-3 Hunnebostrands GoIF