Tanum föll klart igen, Hedekas vann med 5-1

Trots en bra start av Tanum blev det Hedekas som vann på Hedevallen med klara 1-5 (1-2). Hedekas två snabba mål i slutet av första halvlek knäckte Tanum.

[[galleri]] http://www.grebbestadsif.se/bilder/galleri/index.php/2011/110529-tanum-hedekas-1-5 [[/galleri]]

Tabell, se extern länk nedan från Everysport.com:

Matchen föregicks av en tyst minut då två Tanumsprofiler gått bort under helgen, hedersmedlemmen Olle Hedemyr och Bror Eriksson.

När matchen sedan kom igång var det Hedekas som öppnade klart piggast men sedan jobbade sig Tanum in i matchen med fint tekniskt passningsspel.

Efter 20 minuter kom Tanums ledningsmål och det då efter ett fint anfall där Mohamed Ali slog ett inlägg som Viktor Hagerman nickade mot mål och där Robin Persson stötte fram och tryckte in ledningsmålet.

Hedkas som spelade lite mer fysiskt än Tanum började så sakteliga komma in i matchen igen och efter 27 minuter hade man en farlig frispark som lyftes in och från nära håll stötte man bollen över mål.

Med åtta minuter kvar av första halvlek kom 1-1 sedan Robin Gustavsson gjort en bra löpning och fått en perfekt passning som han säker förvaltade.

Bara minuten senare kom 1-2 på nästan exakt samma sätt men nu med skillnaden att Robin Gustavsson fick hjälp av ett svagt försvarsspel av Tanum men Robins avslutning var lika säker.

I och med dessa två mål verkade Tanum tappa fokus på matchen och då Hedekas tidigt satte 1-3 var på nick ur ingen vinkel alls var Tanum inte längre med i matchen.

1-3 målet borde dessutom Marcus Fransson i mål tippat till hörna. Tanumslaget villa ha till att bollen var död men linjemannen Morgan ”Tjabas” Johansson vinkade inte och då var bollen knappast ute.

Efter 57 minuter kom även 1-4 sedan Hedekas fått en straff för en tröjdragning. Hedkas fick även 1-5 och fram tills nu hade man väldigt bra utdelning även om man var det bättre laget.

Men efter 1-5 målet skapade man ytterligare chanser varav ett par riktigt bra som missades.

Tanum däremot gjorde en riktigt dålig halvlek och med undantag av Viktor Hagermans fina skott mitt i halvleken (tätt över) hade man egentligen ingenting.

Felix Kristoffersson var bra i den första halvleken men ingen Tanumsspelare får godkänt i den andra.

Tanums lag: 4-4-1-1, från vänster:
Marcus Fransson
Andreas Karlsson, Lukas Sköld, Emil Hagneqvist, Petter Widén
Naweed Ashairi, Viktor Hagerman, Tobias Carlsson, Mohamed Ali
Felix Kristofersson
Robin Persson

Bänken: David Johansson, Andreas Pettersson, Alexander Tuvström och Joshua Öster

Mål:
1-0 20 min Robin Persson, assist Viktor Hagerman