Storstryk för Tanum

Efter en bra första halvtimme rasade Tanum samman efter några olyckliga omständigheter. Hemmalaget Henån kunde vinna med hela 7-1 (3-1)

Hemmalaget Henån startade matchen bäst första tio minuterna och hade bla några farliga hörnor men Tanums målvakt Daniel Thuresson svarade för några fina räddningar.

Efterhand jämnade Tanum ut spelet och efter 20 minuter tog Tanum ledningen. Viktor Hagerman slog en frispark som Petter Widén nickade in till 0-1.

Tanum höll sedan spelet uppe bra tills det gått en halvtimme men strax därpå kom kvitteringen. Daniel Thuresson räddade första läget men Henån kunde slå in returen via Daniels ansikte. Efter lite omplåstring kunde Daniel fortsätta matchen.

Men bara några minuter senare kom även 2-1 för hemmalaget då ett långskott satte. Nu började det gå emot Tanum ordentligt.

Först fick Ulrik Karnström utgå efter en smäll mot huvudet och det var färdigspelet för honom. Därefter blev Johan Olsson överfallen i hämndaktion utan att få någon frispark med sig.

– Otroligt, det skulle kunna varit ett rött kort, menade Patrick Andersson.

Efter omplåstring spelade han vidare för att i slutminuten få en ny kraftig smäll och nu hoppade axeln ur led och därmed var det färdigspelat även för honom.

Som om inte detta vore nog satte Henån 3-1 bara sekunder före pausen.

Efter ytterligare byten i paus hade Tanum sedan inte mycket att sätta emot utan Henån kunde gå fram till en storvinst.

– Matchen avgjordes i slutet av den första, utvisning emot oss, och två skadade och vi hade tappat tre viktiga spelare och vi hade inget att sätta emot sedan, sa Patrick Andersson.

Tanum hade ett jämnt lag.

Tanum, 4-2-3-1 från vänster:
Daniel Thuresson, Zacheria Ali Noor, Michael Johansson, Jimmy Ottersten, Simon Fröjd, .
Anton Henriksson, Ulrik Karnström
Petter Widén, Viktor Hagerman, Felix Kristoffersson