Tanum slog Fjällbacka!

Tanum mycket nära A-slutspel efter segern med 5-1 hemma mot Fjällbacka.

(Text Patrick Andersson)

En fin kväll slutade med seger för våra killar med 5-1 mot Fjällbacka.

I starten av matchen kommer ett heltaggat Fjällbacka ut och dominerar, våra killar hänger inte riktigt med och dom skapar ett antal lägen innan vi börjar hitta rätt i våra positioner.

Efter en halvtimma börjar också Tanum att skapa några chanser och i 34:e minuten hittar Olle rätt efter en inspark från Jörgen som Henrik Lundin hinner upp precis innan linjen, får iväg bollen till en rusande Olle som behärskat sätter 1-0.

Tre minuter efter ledningsmålet får Tanum straff sedan Abdi Rahman dribblat sig förbi ett par motståndare och blivit fälld. Olle sätter straffen säkert till 2-0.

Med tre minuter kvar av första halvlek får Fjällbacka frispark och förvaltar denna på bästa sätt till 2-1, helt rättvist efter deras fina arbetsmoral i första halvlek.

Andra halvlek är bara fem minuter gammal när Micke Johansson får bollen ute vid kanten, han dribblar förbi ett par tre gubbar och sätter distinkt 3-1.

Fem minuter senare har Tanum ett jätteläge att utöka men Mickes nick går i ribban och returen från Henke Lundin räddas av Fjällbackas målvakt.

Nu dominerar Tanum stort och både 4-1 och 5-1, båda av Olle, kommer ganska väntat förutom ett antal bra chanser som borde förvaltats bättre men, men….(Ulrik ett par ggr) hehe.

Sammantaget en mycket bra andra halvlek av Tanum! Nu väntar sista matchen innan omlottning till fortsättningsserien på söndag, vinst där och vi hamnar i A-slutspel med chans till avancemang till femman!!

Tanum ställde upp med följande lag, 4-4-2 från vänster:
Jörgen Andersson, Per Wintzell, Christian Mattsson, Mattias Svensson, Magnus Cedervik, Alexander Åhlund, Ulrik Karnström, Kim Meijer, Hampus Widén, Olle Kristoffersson, Michael Johansson.
På bänken:
Henrik Lundin, Christoffer Andersson, Henrik Olausson, Abdi Rahman Ali Noor, Zacheria Ali Noor.

Mål:
1-0 34 min Olle Kristoffersson ass Henrik Lundin
2-0 37 min Olle Kristoffersson, straff
2-1 42 min
3-1 50 min Mikael Johansson
4-1 64 min Olle Kristoffersson ass Mikael Johansson
5-1 75 min Olle Kristoffersson ass Ulrik Karnström

Byten:
20 min Henrik Lundin, in -- Hampus Widén, ut
30 min Abdi Rahman Ali Noor, in -- Ulrik Karnström, ut
46 min Hampus Widén, in -- Abdi Rahman Ali Noor, ut
60 min Ulrik Karnström, in -- Kim Meijer, ut
68 min Zakaria Ali Noor, in -- Pelle Wintzell, ut
70 min Christoffer Andersson, in -- Mattias Svensson, ut
72 min Abdi Rahman Ali Noor, in -- Henrik Lundin, ut
75 min Henrik Olausson, in -- Mikael Johansson, ut

Varning.
63 min Magnus Cedervik (Avstängd nästa match)

Ryktas att Viggo ska väg till USA för studier i höst.

Anonym 2024-04-23 19:17 Till Forumet

I morgon