Gött grabbar! Seger igen!

På lördagen mötte vi Lerkil hemma på Siljevi. En klar seger med 3-0 glädjer!

3-0 mot lerkil gav mersmak. Medan solen stekte på Siljevi kunde vi tryggt ta hem 3 nya poäng. Det var tur att solen var framme ty spelet värmde inte direkt, men vad gör det när giffarna var äckligt effektiva. Lerkils spel stämde inte heller. Dom hade dock ett visst spelmässigt övertag, men kom sällan till avslut. När de väl fick en chans stod Tomas "Cheese" Hansson alltid rätt och gjorde åter en kanonmatch. Konkurrensen om målvaktströjan verkar ha gjort honom gott.

Det första målet var en riktig delikatess, ett perfekt tidigt inlägg från Mickael "Abbe" Albrektsson som Jonas Söderlund med sedvanlig säkerhet pricksköt in på volley. Innan dess hade vi spelat en underbar fotboll och skapat många chanser, men efter målet så föll spelet. Ett säkert försvarsspel gjorde dock att Lerkil inte fick många möjligheter.

I andra halvlek försökte Lerkil pressa på och skapade också ett par möjligheter men Grebbestad utnyttjade de luckor som uppstod och förvaltade dessa till en 3-0 ledning som stod sig tiden ut.

Det andra målet nickades in av vår norrman, Roger Moen. Roger som på träningen dagen efter nästan blev "stenkänga" har nu gjort mål i de två inledande matcherna och vi hoppas han fortsätter med det.

Det tredje och sista målet stöttes in av en frispelad Mikael "Jägarn" Johansson, som tog tillfället i akt att dra av sig tröja och visa musklerna. Han spelades fram av en nytänd Otto "Rocco" Bock som gjorde ett bra inhopp.

Vår tränare Peter "Risto" Levin ser ljust på framtiden. Med nästan hela truppen skadefri och full pott utan att ha spelat så bra som vi har kapacitet till så tycker han att vi borde hänga med i toppen även i fortsättningen. På frågan om vad som avgjorde den här matchen svarade han som vanligt att det var en typisk "bänkseger".

Vi ser fram emot nästa match mot Skogen den 6/5 på bortaplan.

I förrgår
Herrestads AIF (h) 6-5